Announcement

Collapse
No announcement yet.

Protein Flavouring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Protein Flavouring

    Hey all, I had ordered a ton of protein (well, ok 25 lbs ) from TP, and I thought I had enough of the flavouring, but nope ran out. So I ordered more, but since I am in Canada, its going to take a few weeks (usually) to get here. What else can I use in the meantime?

    I have just the recession whey, and its pretty bland. I goto the US once in a while, Sams club, Wallmart etc. Is there anything I can use that tastes relatively good? Online ordering would not really be an option.

  • #2
    What about cocoa powder and a no calorie sweetener (stevia or Splenda)? Or you could also try adding in some sugar-free pudding mixes if you aren't too concerned about the extra calories.
    2013 NPC Europa Battle of Champions - 1st Figure & Overall
    2013 NPC Rhode Island - 1st Figure
    2012 NPC Emerald Cup - 2nd Figure
    2010 NPC Northwest Championships - 4th Figure

    Comment


    • #3
      Well, I am concerned about the cals...I'm pretty fat lol. Trying to lose the fat. Changing everything after 20 years of literally doing nothing is really tough! But thats a great idea about the cocoa powder, I will give that a shot, and I use splenda quite frequently for my tea, so I have that.

      Thanks for the idea Rco!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Caramon View Post
        Hey all, I had ordered a ton of protein (well, ok 25 lbs ) from TP, and I thought I had enough of the flavouring, but nope ran out. So I ordered more, but since I am in Canada, its going to take a few weeks (usually) to get here. What else can I use in the meantime?

        I have just the recession whey, and its pretty bland. I goto the US once in a while, Sams club, Wallmart etc. Is there anything I can use that tastes relatively good? Online ordering would not really be an option.
        Crystal Light



        Use my discount code JHR112 and get 5% off at TrueProtein.com

        "Everybody wanna be a bodybuilder, but don't nobody wanna lift no heavy-ass weight!"-Ronnie Coleman

        GET THE DAMN WEIGHT UP AND BEAT THE LOGBOOK WITH BIG WEIGHT JUMPS-Dante

        Comment


        • #5
          Originally posted by SadButTrue View Post
          Crystal Light
          Really! Are you kidding me? That would work? LOL I would never have thought of that. How much would you mix a single serving packet with? 1 serving per shake?

          Comment


          • #6
            Capella Flavor Drops are neat but you'll probably still have the same shipping issue.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Caramon View Post
              Really! Are you kidding me? That would work? LOL I would never have thought of that. How much would you mix a single serving packet with? 1 serving per shake?
              I use 1 or 2 packets per shake depending on the flavor. Whatever achieves the flavor level you prefer.



              Use my discount code JHR112 and get 5% off at TrueProtein.com

              "Everybody wanna be a bodybuilder, but don't nobody wanna lift no heavy-ass weight!"-Ronnie Coleman

              GET THE DAMN WEIGHT UP AND BEAT THE LOGBOOK WITH BIG WEIGHT JUMPS-Dante

              Comment


              • #8
                X2 for crystal light. I'm in Canada as well and had the same thing happen. I really didn;t want to pay for the shipping just for flavour packs. I used 1 single serving crystal light pack/shake and it was great. Obviously not as good as the flavour packs from TN, but it'll do the trick!
                "no bulking, no cutting, no bullshit. Just training for being a motherfucker" -- Jim Wendler

                "No fucking lifter is hardcore. Hardcore is taking shrapnel in the ass fighting for your country. We're lifting weights." -- Dave Tate

                Check out my Journal

                Comment


                • #9
                  Thanks for the ideas. I ordered more than just the flavour packs, but it takes a bit of time. Now I don't have to drink ugh drinks lol. Gonna head out for crystal light AND cocoa!

                  Comment


                  • #10
                    Thanks a ton for your help with the flavouring. I picked up crystal light, added 1 pack to my daily shake, and man, does it taste super awesome! I also tried the cocoa and splenda, but it needs some work to find the right mix, as I only tried it once with 1 heaping tsp of cocoa and 1 tsp of splenda. I drank it, but it wasn't that good haha. Needs more work!

                    Comment

                    Working...
                    X